Vi kombinerer det digitale med det menneskelige – og det er vejen til succes

Vi kombinerer det digitale med det menneskelige – og det er vejen til succes

Hos DEDIKATION er vi først og fremmest dygtige til rekruttering, fordi vi ser mennesker. Vi ser dem og deres potentiale, og så forstår vi at sammensætte dem med de rette arbejdsgivere. Det sker både via personlig kontakt men i høj grad også gennem digitale redskaber.

“Personlig & digital” er et af vores mantra – digitale og personlige på én og samme tid. Men hvorfor er rekruttering og digital teknologi en stærk alliance?

Det er det, fordi de teknologiske værktøjer på markedet er både styrende og stærke i forhold til det generelle arbejdsmarked, og forstår du at bruge dem korrekt, kan de være både relevante og decideret nyskabende i forhold til at tiltrække de rette kandidater til en virksomhed.

Et rekrutteringsmarked i vækst

Lige nu er rekrutteringsbranchen inde i en fase, hvor der er stor fokus på digital rekruttering – og i forlængelse af det har digital ekspert, Astrid Haug, netop udgivet en e-bog i samarbejde med konsulenthuset Ballisager, der handler om metoder og værktøjer til at bruge teknologi i rekrutteringsfasen.

Bogen hedder ”Fremtidens digitale rekruttering” – den har fokus på netop de værktøjer, vi hos DEDIKATION sætter stor pris på at bruge i vores arbejde. Når de kombineres med den menneskelige kontakt, er de essentielle i udvælgelsen af de rette profiler til en virksomhed.

”Det er en af forcerne hos DEDIKATION, at vi i lang tid har troet på den digitale rekruttering og indarbejdet den i vores processer,” fortæller CEO og headhunter hos DEDIKATION, Thomas Laudrup og uddyber:

”Hos DEDIKATION arbejder vi ud fra den strategi, at vi er personlige og digitale på samme tid. Det lyder måske som to modsatrettede ting, men brugt på den rette måde, klæder de hinanden godt. Vi stræber altid efter en personlig dialog med vores kandidater, men har samtidig også en online dialog eller søgning i gang, da mange af kandidaterne skal findes via sociale medier og online databaser. Det personlige leder vi også efter når vi “tjekker for attitude”, i søgen efter det kulturelle match, som knytter kandidaten til den virksomhed vi søger for.Det er også kombinationen, der gør os til et stærkt rekrutteringsbureau.”

Rekrutteringsmarkedet går hurtigt, og derfor er det alfa omega at være i øjenhøjde med både virksomheder og kandidater, når der skal findes et match. Det er afgørende at kende til de rette metoder, og her er brugen af digital teknologi en af de største spiller lige nu – når det kombineres med gode menneskekundskaber og personlig kontakt, kan der opnås nye højder.

Hire for attitude, train for skills – her mener vi; når det kulturelle match er på plads, kan der udvikles på færdigheder og det sker både på det personlige plan og digitalt.

Del artiklen 

SE ANDRE RELEVANTE ARTIKLER

KONTAKT OS (Contact)

eller udfyld formularen herunder så kontakter vi dig hurtigst muligt (or fill out the form):

Contact US

or fill out the form and we will contact you as soon as possible

Følg os på LinkedIn

Få information om karrieremuligheder og hold dig opdateret om jobmarkedet.

MENU

SIDSTE NYT

Rekruttering af sælgere – do’s and don’t

Det kan være svært at rekruttere dygtige sælgere. Faktisk langt sværere end at finde en hvilken som helst anden medarbejder. Der er altid stor efterspørgsel ...
Læs mere →

3/3: Sælger – hav styr på lønforhandlingen til jobsamtalen

Når næste skridt i rekrutteringsprocessen hedder lønforhandling, er det afgørende at være forberedt for at sikre dine ambitioner og karrieremål. Det kan være både spændende, ...
Læs mere →

2/3: Sælger – Vis virksomheden, at du vil have jobbet

Der er stor efterspørgsel på sælgere, og det betyder, du som sælger ofte har flere jobmuligheder og måske endda går til samtale på flere jobs ...
Læs mere →

Kontakt os

eller udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt