...

Employee advocacy – har du lagt en mediestrategi?

Employee advocacy – har du lagt en mediestrategi?

Når dine medarbejdere deler virksomhedens gode historier på deres egne sociale medier, er det ikke bare jeres reach, der øges betragteligt – det gør troværdigheden også. Glade og stolte medarbejdere er den bedste reklameværdi, du kan få, og med employee advocacy kan du arbejde effektivt med din mediestrategi.

Bruger du dine medarbejdere som ambassadører for virksomheden? De er det absolut stærkeste kort, du har på hånden, når det kommer til at fremme din virksomheds omdømme, men som med alt andet er det ikke noget, det kommer af sig selv, forklarer Thomas Laudrup, CEO og stifter af DEDIKATION:

“Begrebet influencers er på alles læber, når det handler om markedsføring, og i virkeligheden er employee advocacy bare en strategi, der gør dine egne medarbejdere til interne influencers. Det er medarbejdere, der involverer sig følelsesmæssigt i deres arbejde og som elsker at dele det på de sociale medier – og dét er noget, der giver positiv energi tilbage til forretningen. Men de færreste gør det helt af sig selv, og derfor bør du lave en social mediestrategi, der inkluderer medarbejderne; det er dit ansvar at engagere dem.”

En strategi for de sociale medier kræver et vist arbejde: Først og fremmest skal der udarbejdes relevant content, der kan deles, og dernæst skal medarbejderne have en række konkrete guidelines, de kan følge, så virksomhedens omdømme ikke sættes på spil.

Deling på sociale medier: Alt med måde

Venner og bekendtes anbefalinger vækker tillid, og derfor spiller private delinger af virksomhedens historier en magtfuld rolle både i forhold til virksomhedens omdømme, men også i forbindelse med at få nye kunder og ikke mindst nye medarbejdere. Men det skal gøres med måde, fortæller Thomas Laudrup:

“Det er ikke ALT, hvad virksomheden laver, der skal deles af medarbejderne. Det handler ikke om at spamme ens netværk med information på information, men om at dele relevante historier, der passer til den enkelte. Det er vigtigt, at dine medarbejdere er tro mod sig selv og kun deler det, de mener er interessant – og de skal gøre det, fordi de har lyst. Der kan sagtens være indhold, som én medarbejder har valgt at dele, mens en anden ikke har, og det er helt fint. Som virksomhed kan du i stedet opfordre kollegaerne til at interagere med hinandens opslag – det hjælper også med at sprede budskabet.”

Employee advocacy er for alle

En social medie strategi, employee advocacy og relevant content kan hurtigt komme til at lyde som noget, der kun er relevant for store virksomheder, men sandheden er, at det er et effektivt redskab uanset størrelsen på din virksomhed. Hvis du samtidig måler effekten af dine medarbejderes interageren og deler resultaterne internt, kan du øge engagementet og styrke motivation for den enkelte medarbejder.

Del artiklen 

SE ANDRE RELEVANTE ARTIKLER

KONTAKT OS (Contact)

eller udfyld formularen herunder så kontakter vi dig hurtigst muligt (or fill out the form):

Contact US

or fill out the form and we will contact you as soon as possible

Følg os på LinkedIn

Få information om karrieremuligheder og hold dig opdateret om jobmarkedet.

MENU

SIDSTE NYT

Hvilke karrieremuligheder tilbyder et job som sælger?

En af fordelene ved at være sælger er de mange muligheder for at stige i graderne. Hvad enten du er ny i branchen eller allerede ...
Læs mere →

Hvad indebærer jobbet som sælger?

Alle kan blive sælger, men det er ikke alle, der kan blive en god sælger. Det kræver nemlig en hel speciel blanding af viden, færdigheder ...
Læs mere →

Hold dig skarp, hvis du fortsat skal være en dygtig sælger

Som sælger arbejder du i en konkurrencepræget og dynamisk branche i konstant udvikling. Der sker altid spændende ting, ny forskning dukker op, og teorier vinder ...
Læs mere →

Kontakt os

eller udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt